fredag 13 maj 2011

Massage gör under!

God fredagkväll på er!
Idag har det varit skön avkopplande dag. Tar en titt i träningsdagboken och inser att jag efter 7 tuffa träningspass den här veckan, behövde en vilodag. Direkt efter jobb blev det 1 h massage som min kropp tackade och bugade för. Tjejen som masserade mig på Lorensborg Thaimassage tog i för kung och fosterland....MINST sagt. Upplevelsen var ta mig tusan jobbigare än ett träningspass, svetten rann!
Jag bad om idrottsmassage och tjejen höll inte igen en sekund. Kände mig helt utslagen efteråt och vi körde direkt hem till sängen för några timmars vila samtidigt som vi tittade på ishockey, såklart!
Min kropp har fortfarande inte återhämtat sig efter massagen, känns som träningsvärk i vaderna men jag vet att imorgon kommer jag känna mig som en ny människa, som vanligt!
Föredrar ni hård, intensiv idrottsmassage kan jag varmt rekommendera Lorensborgs Thaimassag, 1 h för 400 kr.

______________________________________________________________

Sent igår kväll gav jag och Johan oss ut på en riktigt härlig löprunda som vi bestämt ska göras minst 2 gånger/veckan. Jag är överlycklig som äntligen fått min sambo att följa med mig på löpträning. Vi gymmar flera gånger i veckan tillsammans men vi springer sällan med varandra. Nu är det andra puckar! Dock har jag fortfaranade inte lyckats dra med honom på intervallöpning (det kommer:).

I alla fall så tillagade jag en "påhittat rätt" efter träningen igår.
Stekte upp kyckling och la till 2 hela ägg + 1 äggvita. Till det gjorde jag en sallad och en klick lätt cream fraishe med hackad rödlök i. Måste säga att det blev faktiskt rätt gott!


Prova gärna :)

_____________________________________________________

Nu väntar vi gäster, Therese och Marcus är på ingång och vi ska bjuda på mat och kolla på film.
Det är fredagsmys vilket innebär endast mjukisbyxor!

Önskar er en trevlig fredag!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar