lördag 16 april 2011

Uppdatering av klient - med bilder

Igår var det exakt 12 veckor sedan min klient började med ett specifikt kost -och träningsschema, konstruerat utifrån hans liv och mål. Han främsta målsättning var att tappa så mycket fettmassa som möjligt och bli mer fast i hela kroppen. Sedan ville han minska i midjemått, få bättre kondition och samtidigt få ett bättre förhållningsätt till mat, motion och hälsa.

Jag är oerhört glad för dem resultaten min klient åstadkommit! Trots att han inte fullföljde träningsschemat som han egentligen skulle pga sina studier, har kan ändå lyckats nå sina mål. I hans träningsschema skulle ha gymma 2 pass och träna 2 pass kondition. Istället låg fokuset på kondition, främst löpning. Det man ska ha i åtanke är att min klient inte tränat på väldigt länge innan han drog igång, förra året tränade han endast några enstaka gånger. Vi har arbetat mycket med hans rörlighet och för att bygga upp styrkan i hans ben, pga hans tidigare knäskada. En annan sak som vi också arbetet hårt med en klientens hållning, i vardagslivet men också på gymmet vid lyft av vikter. Han hade en tendens till att tappa ryggen i nästan varje övning men idag har han förändrat de beteende avsevärt.

Startvikt: 88 kg      Vikt efter 12 veckor: 77 kg
Start midjemått: 97 cm       Midjemått efter 12 veckor: 86,5 cm

Här nedan får ni se för och efter bilder:

Före: framsidan


Efter: framsidan



Före: baksidan



Efter: baksidan



Före: från sidan



Efter: från sidan



Före: Ryggen



Efter: ryggen



Klienten själv ville dela med sig lite kommenterar efter 12 veckor:

"Efter att ha sett resultaten kan jag inte vara mer än nöjd, rent ut sagt lycklig. Då jag har haft betydligt mycket mer i skolan att göra än vad jag trodde så är jag nästan förvånad över hur bra det har gått. Kosten har vissa dagar varit svår att hålla, men med stöd och tips från dig och vänner har jag lyckats hålla den nästan helt perfekt. När jag hade som mest att göra med 2 tentor på 1 vecka var det dock för svårt och då fuskade jag mer än vad jag borde ha gjort. Men då jag hade mina mål och kost/träningsscheman visste jag direkt var jag skulle fortsätta igen. Mina mål att gå ner till under 78 kg och under 88 cm i midjan har jag nått och det är jag jättenöjd med. Andra saker jag känner att jag har fått under dessa 12 veckor är mer glädje och självförtroende. Det är bra mycket roligare att titta mig i spegeln nu än för 12 veckor sen och jag mår mycket bättre. Att jag idag tycker att det är roligt att träna tillägnar jag dig. Känslan att veta vad man ska göra på
gymet och synliga resultat gör träning roligare.

 Mina mål nu är att fortsätta träna så mycket jag kan. Jag planerar att springa Lundaloppet om 3 veckor så det kommer att bli mycket löpträning fram till dess. Efter Lundaloppet kommer fokus att ligga mer på överkroppen då jag känner att jag vill få en lite mer väldefinerad överkropp."

Jag ser fram emot ett fortsatt samarbete med den här klienten!

Är du intresserad av att bli klient hos mig?
Maila mig på dajana@f-i-t.se eller besök min hemsidan HÄR


Bye bye

2 kommentarer:

  1. Härligt! Grattis till både Dajsan och såklart till KLIENTEN!! :D

    SvaraRadera