tisdag 26 april 2011

Tisdagslyx med köttfärswraps!

Underbar dag på jobbet, utomhus hela dagen! Imorgon blir det repris på det, lite fördel med att vara idrottslärare och kunna utnyttja naturen i undervisningen.
Blev en kort powernap efter jobb, mycket skönt.
Jag och johan tränade på gymmet senare, ett effektivt pass och har sedan njutit av köttfärswraps som jag fixade på 30 minuter. Enkelt, nyttigt och gott!


Jag stekte upp 800 gram nötfärs 5 % och använde tacokryddan. Sedan är det endast till att rulla köttfärsen i tortillabröd och lägga på två skivor ost, in i ugnen i ca 10 min. Under tiden gjorde jag sallad med vitkål, gurka, körsbärstomater, paprika, rödlök och sockerärtor. En klick viktväktarnas cream fraishe 5 % eller gräddfil och sedan är det bara till att servera!

Prova! Det är riktigt gott!

Fortsatt trevlig tisdag!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar