tisdag 8 februari 2011

Dinner is served!

Jag och min sambo har ett litet avtal när det gäller middag efter handbollsträningen. Den som kommer hem först börjar laga maten. På något sätt är det i princip alltid jag som råkar komma hem före honom...hmmm? I alla fall har vi kommit igång med matlagningen igen efter flytten, vilket är skönt! Många matlådor kommer lagas framöver och enklaste sättet är att tillaga alla veckans lunchlådor på en och samma gång.


Ikväll tillagade jag äggpanerad kycklingfilé, sallad med vita bönor och keso 1,5%. Vi lyxade till med en bit av vår favoritost, supergott! Enkelt, nyttigt och gott! Eftersom vi alltid tillagar mat efter handbollsträningen (runt 20.30) är det viktigt att maten går snabbt att tillaga och det måste vara nyttigt! Den viktigaste måltiden för en idrottare!


________________________________________________________________________

Imorgon är jag tjänstedigt för en bra anledning, nämligen match borta mot Örebro! Tåg upp och nattåg ner, kommer bli mysigt!:) Har en hel del jobb att göra, fått en ny klient och ska lägga upp träning-och kostschema. Hoppas jag hinner se några avsnitt av lite serier också. Uppdatering från tåget kan ni räkna med!


Nu väntar lite arbete här hemma, vika kläder in i walk in closet osv. Är fullkomligt kär i vår lägenhet och lovar att det kommer upp bilder när det ser någorlunda organiserat ut;)

Gonatt på er!
Kram

4 kommentarer:

  1. Hej! Har precis hittat din blogg, du skriver väldigt bra om träning och mat, jag undrar hur jag ska få styrka att klara av att göra armhävningar och att träna" gäddhänget" är otroligt svag i övre delen av min kropp, jag är 51år och har gått ner 20kg och väger nu 73 kg, vore tacksam för lite råd. Har precis börjat med poveryoga och podypump efter ett längre uppehåll, så viljan finns att bli starkare. Mvh Anneli

    SvaraRadera
  2. Hmmm, jag har ett litet problem här...

    VILKET lag ska jag hejja på? Min egen lilla Dajjen eller min egen lilla Vicky?

    SvaraRadera
  3. Tack Anneli!
    Vad gäller din träning tycker jag absolut inte att du ska lägga fokus på att göra armhävningar! Det kommer inte hjälpa dig att bli av med "gäddhänget". Fortsätt med powerjoga och bodypump och promenera så mycket du kan (jogga är ännu bättre om du kan komma igång med det. Underhudsfett har vi alla men vissa har mer och det blir du av med genom en bra kost och självklart träning. Hur många gånger i veckan tränar du? Bra att du har kommit igång med din träning och fortsätt med det, ät mycket av kött, fisk, fågel och ägg och nyttiga kolhydrater så som råris, fullkornspasta, bulgur, qinuoa, frukt & grönt, bönor! Glöm inte fettet, ytterst viktigt (omega -3) från fisk, nötter, avokado, olivolja osv.
    Är du intresserad av att bli webbklient finner du mer information på www.f-i-t.se
    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Helen! Du ska ju självklart hejja på oss hehehe :)

    SvaraRadera