tisdag 22 maj 2012

Märks att det är försäsong när Coopers test står på schemat

Bästa uppladdningen är väl att undervisa i gassande sol hela arbetsdagen? Knappast va? I alla fall, har laget avverkat försäsongens första Coopers test (maximal löpning i tre km) också i gassande sol vilket är sådär roligt men det var lika för alla.

I den här fasen (början) av försäsongen är vi handbollsspelare som minst tränade och testet görs för att våra tränare ska veta exakt vilket tempo vi ska ligga i när vi tränar intervallöpning och annan löpning. När vi väl gör det första gången är det ingen som är nöjd med sina resultat, vilket inte är så konstigt. Alla vet att efter alla löpningar samt träningar som väntar oss, kommer samtliga förbättra sig avsevärt vilket är skönt att veta.

För mig kan ett resultat på ett sådant här test bero lite på dagsformen och för ärlighetens skull hade jag inte den mest optimala uppladdningen. Både igår och idag har jag undervisat i gassande sol och det tar mycket på krafterna även om jag dricker vatten konstant. Gårdagens träning var relativ tung för oss alla, innehållande mycket fys och löpning inomhus samt lite boll för att sedan avsluta träningen med 6 km löpning. När jag tar med alla komponenter och springer in först i mål på 13.26 så är det helt okej för att vara i början av försäsongen. Nästa gång vi springer är den 8:e augusti och då ska Dajana ligga runt 12.15-12.30, där jag brukar ligga när jag är riktigt bra form. Det ska inte vara några större problem med tanke alla löppass som väntar framför:) ser jag fram emot! Jag minns när jag var yngre, (högstadiet) när jag inte hade lika mycket muskelmassa som idag, då minsann kunde man kuta under 12 minuter alla dagar i veckan. Var det bättre förr som man brukar säga?:)


Nu har tryckt i mig mat, 250 gram laxfilé, morötter, selleri och keso mini. Dags att bege sig till Anna och Ola för kvällsmys denna afton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar