söndag 13 maj 2012

Helgens bravader - bildregn

Helgen går mot sitt slut, precis som min kropp. Sliten är endast förnamnet och därav den långa eftermiddagsvilan idag. När dagarna fylls med roliga aktiviteter, springer tiden förbi och imorgon är det dags för jobb. Jag får mer och mer ansvar av min chef och på agendan imorgonbitti är det arbetslagsmöte som jag håller i, glad över förtroendet! På eftermiddagen ska 20 orienteringskontroller sättas upp i Pildammsparken och däremellan är det full rulle på skolan.

Rebecca, Sandra och Bella var på besök i Malmö, främst för att titta på handbollsfinalerna men också för att umgås med mig. Rebecca är en av mina bästa vänner som sällan får ledigt från jobbet och möjligheten att åka på utflykt eller långweekend, därför välkommande jag henne och hennes vänner mer än gärna att spendera helgen på Sergelsväg. Helgen innehöll shopping, god mat, handboll, utgång, brunch och allmänt mys som emellanåt gav skrattattacker. Tjejerna vet hur man roar sig! Jag hann även trycka in lite träning och det känns i benen idag.

Jag får allt för ofta mail av er kära läsare om att lägga upp vardagsbilder, när jag festar, outfitsbilder etc. Ni vet att jag inte är förtjust i alkohol och därför dricker jag väldigt sällan, däremot kan det vara gott med ett glas rött vin till en god köttbit. Igår slank det ner några glas på Nicklas båt där vi förfestade som ligger fint i Dockan, några meter från Glasklart. Efterfesten, dit allt handbollsfolk, spelare och andra som köpt förköp till festen ägde rum just på Glasklart och vi kunde bara promenera in på stället. Eftersom ni så gärna vill ha lite andra bilder där jag inte har träningskläder på, tänkte jag bjuda på några här. Jag fick fina responser från förra veckans bildregn, tackar så hjärtligt. Uppskattar om ni hellre skriver det i kommentarsfältet och inte på företagsmailet eftersom jag lättare kan svara här.

Klicka gärna på bilderna om ni vill se de i större format.














I fredags efter en lite shopping, god pasta på Vapiano och mys hemma i lägenheten, gjorde vi oss redo för lilla torg, där vi pratade om allt mellan himmel och jord och skrattade så mycket emellanåt att magmusklerna aktiverades en aning. Tjejerna har visst inget bra inflytande på mig, råkade köpa en Diorväska (dock på second hand, men ändå) som inte direkt ryms i månadens budget. Jag älskar väskor och skor över allt annat så jag välkomnar min fina väska till min "väsksamling". Väskan ser ni på bilden.


Elin, Sandra, Bella, Rebecca och jag är redo för en sväng till lillan. Elin som nyligen flyttat till Malmö, bodde ihop med Rebecca i Stockholm men att hon sedan flyttar till samma gata där jag bor på är komiskt!

På lördagen, efter sovmorgon, träning och två SM-finaler senare satte vi oss hemma för ett glas rosé.

Vi skålade in lördagen med all rätt efter en fullspäckat vecka. Min fina vän Anna joinade oss för utgång på Glasklart som Ola, hennes blivande man bl.a anordnat.









Generöst med utrymme på Nicklas båt och självklart ockuperade vi tjejer den sköna soffan.



Vi hade verkligen jättetrevligt, både på förfesten och ute på Glasklart. Att träffa så många handbollsspelare på en samma plats där en boll inte finns i närheten, händer en gång om året och det är just på den här efterfesten.

Jag har haft en underbar helg med nära och kära. Kommande vecka är inte mindre späckad än vanligt. Två klientmöten, Martins 40-årsfest, handbollsträningar, gym och löpning är några av sakerna som pryder kalendern. Ser fram emot ledigheten torsdag - söndag!

Cao!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar