onsdag 21 september 2011

Nya kosttillskott

Min strikta diet går bra men det är viktigt att komplettera maten med kosttillskott för att få i mig det nödvändiga för en optimal prestation. Idag kom ett litet paket från Breeze fitness innehållandes roliga saker.

Breeze Fitness egna Athletes Creatine, Micellar Cream (kasein), Athletes Cuts (fettförbräning) och min favorit Power Shock (aminosyror).

Senaste tiden har jag druckit Extend under träningarna men tycker helt klart bäst om Powershock. Utöver detta intar jag Syntrax Nectar (proteinpulver), Orange Traid (vitminer, mineraler, för immunförsvar och leder), Breeze Fitness egna Omega-3 kapslar (med extra antioxidanter). Dessa produkter ingår i min diet at the moment. Har självklart alltid Vitargo, måltidsersättning samt proteinpannkakor hemma men inget av det kommer ätas under dessa fyra månaderna.

Många kanske tycker det är mycket kosttillskott men fallet är inte så. Kosttillskott för aldrig ersätta min vardagliga kost, då har det gått för långt. Jag tränar som mycket och är igång dagarna ut och in, därför är det ibland svårt att få i sig all den näring som kroppen behöver. 

Viktigt att veta varför man äter eller dricker vissa kosttillskott så att man inte endast använder dem, för att en bodybuilder på gymmet säger så. Hör allt för ofta framförallt tjejer som blir peppade på att dricka två proteinshakar om dagen och i själva verket har dem inget behov av det. Jag har t.o.m. hört tjejer som har levt på proteinshakar i flera veckor, det är verkligen skrämmande. Sådana tokiga dieter är endast kortsiktiga, ingeting annat. Istället för att få professionell hjälp och få en struktur i sin kosthållning och träning för att sedan kunna bibehålla den statusen i framtiden, blir tyvärr många lurade av kvällstidningarnas lurerier. Skrämmande!

Det var lite om kosttillskott så här en sen onsdag.

Ny dag imorgon, jobb och träning.
Time to sleep!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar