lördag 17 september 2011

Botad!

Har man ont någonstans på kroppen, behöver det nödvändigtvis inte betyda att skadan kommer från det smärtande stället och det fick jag uppleva idag! Sedan inspelningen av Gladiatorerna har min ljumske krånglat och ibland även hindrat mig från att göra övningar i min träning samtidigt som det har smärtat ordentligt.

Seth började med att kika lite på ljumsken medan jag gjorde några övningar och deras kiropraktor var också på plats. Det tog inte mer än någon minut, kiropraktorn bad mig att ligga på rygg på massagebänken, han knäckte och vred på fotleden, meckade med mitt knäveck och ljumske och jag skojar inte, ALLT FÖRSVANN! Helt obegripligt efter att smärtan suttit i snart tre månader! Jag trodde att skadan var djupare än så och jag förberedde mig på det värsta och det vet ni vad det är, nämligen "vila". Lyckligtvis hade det inget med någon överansträngning i ljumsken eller liknande att göra utan fotleden hade låst sig i ett läge. Ska använda triggerbollen och göra en övning innan träning, tar endast 1 minut. Finemang!

Inga skador på kroppen just nu, knock on wood!

Så till er alla som eventuellt är skadade eller har ont någonstans, ni måste vara mer kritiska till när endast det smärtande stället angrips av sjukgymnaster, läkare och andra. Skadan härstammar oftast från någon annanstans och många gånger från våra fötter! Inget nytt inom medicinen utan det handlar om kunskapen i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar