fredag 19 augusti 2011

SM i tyngdlyftning? Jag?

Jodå så att, Johan har ingått i ett avtal med tynglyftarnas tränare Ingemar om att jag inom ett år tar SM-guld i tyngdlyftning om jag satsar på det?!

Skämto sido, eller inte så sa tränaren faktiskt det idag när han pratade med Johan medan vi tränade handboll. Dessutom, och detta höjde mig till skyarna ska ni veta kära bloggläsare, sa han till mig att han aldrig sett en tjej någonsin i den lokalen som lyfter så bra. Som om det vore nog, berömde han mig och min kompetens och hur jag lär ut rent didaktiskt. Som jag tidigare nämnt, håller jag i fysträningen i vårt lag och har gjort träningsprogram, håller i MAQ och lite annat. 

Han öste komplimanger över mig och jag blev helt mållös och rörd, då dem orden kom från en person som själv tävlat samt varit i tränare i mååååånga år inom den sporten. Tränaren vill att jag ska träna med dem och gissa om Johan är peppad? Av alla möjliga tjejer inom alla möjliga sporter så slår jag dem allihopa menade han och på fullaste allvar tror han på mig! Jag är smickrad och lite stolt, får man vara det? Man får ju inte vara för "stolt" enligt vissa så bäst att hålla en låg profil ;)

Killarna som han tränar ligger på elitnivå och en av dem ska till EM om två veckor, flera är med i landslaget och har tagit medaljer i dem stora mästerskapen. Föreningen levererar! Och mycket tack vare Ingemar!

Tränaren him self!

Fortfarande är jag rörd över dem fina komplimangerna ska ni veta!
Kanske man skulle ge det en chans för utmaningens skull, för vem gillar inte utmaningar om inte jag!
Man blir fruktansvärt stark!

Instruerer Natalie, hon är på väg ner i djup knäböj med raka armar.

Tjejerna är igång och tränar!

Själv körde jag lätt idag. Tejpningen underlättade inte direkt min rörlighet på vägen ner mot djup knäböj. Endast 60 kg på stången. Får öka successivt efter att foten blivit kryare. Jag har trots allt endast ett ynket ledband kvar i vänster fot (drog av två i en bilolycka under högstadiet) och det är stukat för tillfället så gissa om jag är försiktig? Sjukgymnasten sa åt mig att inte gå för fullt på handbollsträningen och jag lydde! Måste vara rädd om mig!

____________________________________

Jaha, klockan är 02.30 och jag är vaken pga den Celsius jag svepte i mig under (notera) lunchen! Det här med koffein är inte min grej, dricker inte kaffe så det blir som en chock för min kropp. Måste nanna nu, jobb väntar men också en helg som jag längtat länge efter!

Gonatt alla kära läsare!

2 kommentarer:

  1. Kul med uppmuntran! Det ska man suga åt sig av :)
    Men Celsius, helt sjukt. Jag kan inte heller dricka dem. Koffeinkick utan dess like! De är nog gjorde för kaffedrickande människor :)

    SvaraRadera
  2. :) man blir så glad av sådan uppmuntran:)
    Haha...eller hur, Celsius slår helt knock på mig! Idag är jag inte människan:/

    SvaraRadera