onsdag 23 mars 2011

Acceptans!

God onsdagskväll på er!
Tiden rinner iväg fort och mycket ska hinnas med i vardagen. Började arbetsdagen mindre bra, men efter mitt medarbetarsamtal med min chef kunde jag gå hem med ett leende på läpparna!

Efter jobb körde jag raka vägen till gymmet för 60 min rygg, bröst och mage. Disciplinen är på topp och kroppen mår super! Jag har flera mål att uppnå med träningen och med tanke på testerna som väntar mig i Stockholm den 23 april, kan jag inte säga att det är några problem med motivationen. Det blev ett andra träningspass för en stund sedan också, 40 minuters löpning i riktigt bra tempo!
En stark egenskap hos mig är drivkraften! Jag vet vad jag vill uppnå, sätter upp mål emellanåt och ser till så att de uppnås väl! Jag kommer aldrig nöja mig med "medelmåttligt", aldrig! För att nå målen krävs det disciplin och envishet!
Ibland när vissa mål inte uppnås, kan det faktiskt svida lite i själen, vilket är helt normalt. Ingen människa är perfekt, anser jag! Varje individ har saker och ting att förbättra, det är jag övertygad om! Vi har olika mål i livet och värdesätter samt prioriterar olika, vilket också är normalt.
Don´t ever give up!!!
 No matter what!!!
_______________________________________________________________________

En sak som har satts sig i mitt huvud och som jag funderat ett tag på är människans framgång i olika sammanhang. Vi omges av individer med olika förutsättningar och det kan vara: ekonomiska skillnader, arbete, socialt liv, fysisk -och psykiskt hälsa, intressen etc. Det är ingen hemlighet att individer som inte trivs med sina liv eller inte uppnår det som de önskar, lätt tappar motivationen, deppar ihop, beklagar sig och ser ner på andra som kanske har det bättre ställt i livet. Jag har också ibland tappat motivationen efter lång tids arbete och deppat ihop, för att sedan inse att livet är inte lätt utan man måste kämpa ännu hårdare. Livet är inte alltid rättvisst!
 Att däremot nå olika framsteg i sin karriär eller inom olika sammanhang och sedan vara stolt borde egentligen vara en självklarhet, eller? En sak som jag verkligen inte förstår är när människor är jätte duktiga på något specifikt och ständigt får höra det av omgivningen, medvetna om det själva men istället för att visa stolhet, skäms de nästan lite. Känner ni igen fenomenet? Det är nästan lite negativt idag i samhället att vara duktig på saker och ting, man ska tiga om det och låtsas istället för att stå för det. Missförstå mig inte, jag menar inte att framstå som någon expert och trampa ner på andra osv, utan istället med lite skinn på näsan, sträcka på sig och inte ursäkta sig för dem framsteg man har åstadkommit.
Tror många känner igen sig i olika sammanhang men det är inget man direkt pratar om, vilket är helt okej. Jag har aldrig haft problem med att dela med mig av mina tankar och åsikter, jag vågar stå för det, och det borde egentligen inte vara något fel med det, men tyvärr har jag upplevt det emellanåt. Idag har jag lärt mig att stänga av det och gå vidare. Ärlighet varar längst!
Be your self no matter what people think of you, it only makes you stranger!
Det jag ville lyfta fram är indivders olika mål, krav och förväntningar här i livet och att det är okej att både misslyckas men också lyckas här i livet. Acceptans är det rätta ordet!
Om du inte försöker och misslyckas emellanåt, kommer du aldrig lyckas!
Stay positive!

___________________________________________________________________

Vill dela med mig en bild av vårt sovrum. Medan jag var ute på en skön löprunda på 40 minuter för en stund sedan, donade min sambo med en överraskning.


Vi hade tidigare pratat om att ha någon text ovanför sängen och strunta i en tavla men sedan hände det inte så mycket. Att komma in i sovrummet och se detta, fick mitt hjärta att smälta:)
Im happy!

Snart, snart ska ni få ta del av hela vår fina lägenhet.

_____________________________________________________________________

Imorgon väntar jobb och sedan sista handbollsträningen innan tre veckors uppehåll från det. Vi ska ha rolig träning, lugn sådan, mat efteråt och möte. Vi får träningsprogram av tränaren som ska tränas under uppehållet. Yes, yes, yes, mer träning. Love it!!!

Dags att släcka för ikväll.
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar